Άλλη μια σχολική χρονιά άρχισε. Άρχισε στο φόντο του κοινωνικού αναβρασμού και της κοινωνικής οργής απέναντι σε ένα σύστημα εκμετάλλευσης και οικονομικής ανισότητας που κάνει τους φτωχούς φτωχότερους και τους πλούσιους πλουσιότερους. Και όταν διαμορφώνεται μια τέτοια κατάσταση στην κοινωνία γιατί το σχολείο να μείνει ανέπαφο; Προτού καλά-καλά συμπληρωθεί ένας μήνας, βρισκόμαστε αντιμέτωποι ξανά με πολύ σοβαρά προβλήματα που αφορούν το σχολείο μας αλλά και το χώροτης εκπαίδευσης γενικότερα.
Σχολεία χωρίς καθηγητές, μάθημα χωρίς βιβλία, ελλιπείς κτιριακές υποδομές, πεπαλαιωμένος
υλικοτεχνικός εξοπλισμός, ανύπαρκτα εργαστήρια, ελλείψεις στις αθλητικές εγκαταστάσεις…και αυτά είναι μόνο λίγα σε μια λίστα που δεν έχει τελειωμό!
Την ίδια στιγμή, εμείς βιώνουμε καθημερινά ένα σχολείο εξεταστικό-κάτεργο, βλέποντας τη ζωή μας να χάνεται ανάμεσα σε σχολεία και φροντιστήρια, τον ελεύθερο χρόνο μας να μηδενίζεται και ένα μόνιμο άγχος να μας διακατέχει για το αν θα καταφέρουμε να ανταποκριθούμε στα ατελείωτα που μας ζητάνε. Περνάμε τα νεανικά μας χρόνια μέσα στο σχολείο του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, της απόρριψης, του εθνικισμού και του ρατσισμού. Θέλουν να μας πείσουν ότι ο μόνος δρόμος για να «επιτύχουμε» είναι να «πατήσουμε» το συμμαθητή μας, ο δρόμος του ατομισμού. Μας σερβίρουν αμέτρητες σκόρπιες γνώσεις, μας βάζουν να αποστηθίζουμε ημερομηνίες και γεγονότα ασύνδετα μεταξύ τους, κάνοντας μας να γινόμαστε παπαγαλάκια και πειραματόζωα σε αύτη τη κούρσα που έχει όνομα "Πανελλήνιες Εξετάσεις".
Σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο καταργείται στην πράξη ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι οικογένειες μας αναγκάζονται (εάν το αντέχουν) να πληρώσουν έως και 800 ευρώ το μήνα για το απαραίτητο συμπλήρωμα δηλαδή το φροντιστήριο. Σαν να μη φτάνουν όλα αυτά αφού διανύσουμε τον Γολγοθά των πανελληνίων, θα δούμε το 1/3 των συμμαθητών μας να κρίνεται ως ανάξιο και ανεπαρκές για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια λόγω της βάσης του 10. Ένα μέτρο που εντείνει τις ταξικές διαφορές και πλήττει κυρίως τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες, ενώ παράλληλα ετοιμάζει την πελατεία για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και τα κέντρα ελευθέρων σπουδών(K.E.Σ) που προσπαθεί να νομιμοποιήσει η κυβέρνηση. Τα ιδρύματα αυτά είναι επιχειρήσεις που βλέπουν την εκπαίδευση σαν ένα ακόμα πεδίο κερδοφορίας καταστρατηγώντας έτσι το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. και
οι απόφοιτοι που παράγονται είναι έρμαια της εξυπηρέτησης του γρήγορου κέρδους, εξειδικευμένοι, καταρτισμένοι βάσει των αναγκών της αγοράς, πειθαρχημένοι, χωρίς επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα και απροστάτευτοι από την εργοδοσία.
ΚΡΑΧ ... ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Και πριν προλάβουμε να αναρρώσουμε από τη λοβοτομή των πανελληνίων μας στέλνουν (με βάση το νόμο για τη στράτευση στα 18) στην ακραία στον εγκλεισμό, την απομόνωση και την προπαγάνδα του στρατοπέδου. Όσο πιο νέος τόσο πιο ευάλωτος στην εκμάθηση πειθάρχησης ιεραρχίας, υποταγής στους ανώτερους, και ρουσφετιού, απαραίτητα «προσόντα» στο μέλλον που μας ετοιμάζουν. Πλύση εγκεφάλου και διαπαιδαγώγηση στα “ιδεώδη” του εθνικισμού και ρατσισμού και αδιαμαρτύρητη συμμετοχή στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, χωρίς να έχουμε μάθει να αμφισβητούμε και να διεκδικούμε τα στοιχειώδη δικαιώματα μας.
Ξέρουμε καλά ότι όλα αυτά δεν είναι τυχαία!
Έχουν όνομα και εκφραστή!
Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων όλων των τελευταίων ετών (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ) υπό το πρίσμα της συνολικής πολιτικής της Ε.Ε. Πολιτικής που στο δόγμα του «όλα
αγοράζονται και όλα πουλιούνται» θέλει να κάνει μετρήσιμα όσα μαθαίνουμε να μας δίνει λίγες και αποσπασματικές γνώσεις- δεξιότητες χρήσιμες μόνο για την κερδοφορία των επι-
χειρήσεων. Θέλει, τελικά, να γίνουμε εξαρτήματα μιας καλοστημένης μηχανής που χρησιμοποιεί για καύσιμο τις ζωές μας.Αν η πολιτική τους μας διδάσκει ως μαγικές λέξεις την ανεργία και την εκμετάλλευση, αν το κυρίαρχο μάθημα είναι αυτό της υποταγής ήρθε η ώρα να μάθουν ότι τα όνειρά μας δεν συμπεριλαμβάνονται στην ύλη του μαθήματός τους.
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥΣ !
Σίγουρα θα ακούσουμε πολλά…
Θα μας πούνε ότι «είσαστε βολεμένοι και τεμπέληδες και ότι το μόνο που θέλετε είναι να χάσετε μαθήματα.»
Θα μας πούνε ότι «οι καταλήψεις είναι μόδα»
Θα μας πούνε ότι «αν αγωνιστείτε και κάνετε καταλήψεις θα σας κόψουμε τις εκδρομές, θα μείνετε από απουσίες, θα αποβληθείτε κλπ.»
ΑΠΕΝΑΝΤΙ σε αυτούς που θέλουν να είμαστε σιωπηλοί και να μην έχουμε λόγο για οτιδήποτε μας επιβάλλουν δημιουργούμε συλλογικότητες, πρωτοβουλίες και σχήματα μέσα στα σχολεία
μας, που συζητούν, δρουν και αγωνίζονται. Αποφασίζουμε για τη δράση μας μέσα από μαζικές Γενικές Συνελεύσεις. Συντονιζόμαστε με τα άλλα σχολεία μέσα από πραγματικά συντονιστικά ανεξάρτητα και ανοιχτά σε όλους τους μαθητές για να μπορέσει ο αγώνας μας να γίνει νικηφόρος. Προχωράμε σε κοινά συντονιστικά μαθητών-φοιτητών-εργαζόμενων.
Να ενωθούμε σε ένα ΜΕΤΩΠΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ
…Γιατί όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια επίθεση συνολική, τότε η δική μας απάντηση δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια σε αυτή την πραγματικότητα!
ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΓΙΑ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ! ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ: ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ
Απαιτούμε:
- Ενιαίο 12χρονο σχολείο χωρίς ταξικούς και εξεταστικούς φραγμούς, δημόσιο και δωρεάν.
- Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση, ελεύθερη πρόσβαση σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης χωρίς εξεταστικούς και οικονομικούς φραγμούς και χωρίς κανένα προπα-ρασκευαστικό στάδιο.
- Όχι στην υποχρεωτική στράτευση στα 18
- Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς καθηγητών – λιγότερους μαθητές ανά τμήμα
- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου